Virtuaalreaalsus on tehnoloogia, mis on vallutamas maailma. See uudne tehnoloogia võimaldab klientidel kogeda uusi olukordi, tutvuda brändi olemusega, tutvuda uute toodetega ning saada osa üritustest. Pole üllatav, et viimastel aastatel plahvatuslikult kasvanud videoreklaamide populaarsus, on tõstnud nõudlust virtuaalreaalsusel põhinevate lahenduste vastu. Sellest tulenevalt püüame visata pilgu turundusvõimalustele virtuaalreaalsuses.

Miks kasutada virtuaalreaalsust turunduses?

Virtuaalreaalsus võimaldab oma praeguseid ja tulevasi kliente kaasata brändiga suhtlemisse ning tekitada positiivseid emotsioone. See on äärmiselt oluline brändikuvandi loomisel. Virtuaalreaalsus on ideaalne tööriist turundajale kui brändi turunduslik kontseptsioon toetab virtuaalreaalsuse kaasamist. Lisaks sellele on virtutaalreaalsus uudne, huvitav ning tagab meeldejääva elamuse.

Kui vaadata ettevõtteid , kes kasutavad virtuaalreaalsust oma kampaaniates, siis on märgata ühiseid jooni:

  • Ettevõtetel on kindel sõnum edastada läbi “loo rääkimise”
  • Ettevõtete loovkontseptsioonid on hästi läbi mõeldud ning loodud kliente üllatama
  • Loovlahendused tekitavad meeldejäävaid elamusi
  • Kogu virtuaalreaalsuse kontseptsioon tõmbab kasutaja tähelepanu täielikult endale

Virtuaalreaalsusel põhinevad kampaaniad laiemale ringile?

Veel mõni aeg tagasi oli turundajatel keeruline kasutada virtuaalreaalsust massturunduses. Olukord paranes kui nutitelefonide tehniline võimekus võimaldas kasutada telefoni ekraane virtuaalreaalsuse efekti loomiseks. Seda kasutas eeskujulikult ära The New York Times, kes oma paberlehe tellijatele saatis kaasa brändinguga Google Cardboard papist virtuaalreaalsuse prillid. Selle sisse paigaldas klient oma nutitelefoni ning peale vajaliku app’I allalaadimist, sai klient virtuaalselt viibida The New York Times’is kajastatud uudise keskmes. – Kontseptsiooni eesmärgiks oli äratada noorte tellijate seas tähelepanu ja neil õnnestus see.  Kogu probleem peitus selles, et paberkandjal ajalehed kaotavad populaarsust ning noorem generatsioon saab oma uudised kätte sotsiaalmeediast ning teistest e-kanalitest.  Igal juhul oli tegemist hästi läbi mõeldud kampaaniaga, mis lisaks oma eesmärgile sai kajastamist kogu maailmas.

Virtuaalreaalsus tõmbab kasutaja tähelepanu endasse ning seal on kõik meie meeled aktiivsed, võimaldades kogeda midagi uut ja meeldejäävat. Sellest tulenevalt on antud tehnoloogia võimalused sobivad ettevõtetele, kes pakuvad mingit meeldejäävat elamust, kuid messil olles, ei saa seda emotsiooni endaga kaasa tuua.  Näiteks: turismiga tegelev ettevõte viib oma kliendid puhkama ilusale paradiisirannale. Me teame, et kliendi jaoks on oluline see emotsioon – olla paradiisirannal ning nautida päikest, laineid jne. Kuidas tuua see emotsioon kliendini? Vastuseks on virtuaalreaalsus. Kleindil on võimalik vaadelda ümbrust 360 kraadi ulatuses. Samuti vastavalt rakendustele, on kliendil võimalik virtuaalses maailmas ringi liikuda. – See kõik loob emotsiooni.

Mõned näited:

The Patron:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=153&v=cr3V4xt2710

Lufthansa kontseptsioon:

https://www.youtube.com/watch?v=GWjKL6HZ11U